05 april, 2015

Han är uppstånden...!


Graven är tom! Han är uppstånden! 
- Ja, Han är sannerligen uppstånden...

En levande Herre har vi! Han uppstod ifrån de döda precis så som Han hade sagt oss i förväg. Det jublar inom mig när jag ser den bort-rullade stenen, inte bara för att Jesus har uppstått, utan också för att att det blev precis så som Han hade sagt. Det Jesus har sagt - det håller i alla väder. Därför är det så viktigt att läsa Guds ord, som ÄR sanningen. Det som Gud har sagt, det som Jesus har sagt - det är ord att lita på. Du kan läsa i Fyrbåkens blinkning i dag vad Jesus själv sa för att lärjungarna i förväg skulle veta vad som skulle komma att hända. Jag vädjar till dig som inte är en van Bibel-läsare att inte hoppa över det, för det är så viktigt att veta vad Jesus själv sa om detta I FÖRVÄG. 

En del människor som jag har talat med som ännu inte har kommit till tro, men som är sökare, tvivlar på att Bibeln är Guds ord. De frågar helt ärligt hur vi kan vara säkra på att inte denna gamla bok bara är hopdiktad av människor? De har glömt eller känner kanske inte till, en tredje mycket viktig person i tre-enigheten - den Helige Ande! Fadern, Sonen, och den Helige Ande. Det är den Helige Ande som har inspirerat och påmint alla de vittnen som själva var med och såg och upplevde, vad som skulle skrivas ner och finnas kvar till kommande tider. 

Vi är inte heller lämnade ensamma när vi läser Bibeln, utan om vi läser med ett uppriktigt hjärta för att finna Sanningen, då kommer den Helige Ande oss till hjälp i tanken och i hjärtat så orden vi läser läggs tillrätta och det öppnar upp för oss på ett sätt som vi kan ta till oss var och en. Herren känner oss bättre än vi gör själva och Han vet hur Han kan nå fram till just ditt hjärta och till mitt hjärta - bara vi söker Honom med ett ärligt och uppriktigt hjärta och söker Sanningen och inget annat.

Har du tänkt på att om Jesus hade velat dra sig ur det uppdrag som Han var sänd till jorden för, så hade Han kunnat kalla ner en hord av änglar som hade befriat Honom från korset och från sina plågare? Det hade skett så, om Jesus hade önskat det. Soldaterna som hånade Jesus och sa ord som: "Stig ner från korset nu då om du är Guds Son", de hade inte den minsta aning om att det var precis vad Han kunde ha gjort, om Han inte hade varit lydig ända till slutet. Men nu tänkte Han desto mer på mig och dig, och slutförde sitt uppdrag. På tredje dagen fick Han livet tillbaka, precis så som Han hade sagt i förväg. I dag firar vi den dagen och gläds åt att vi tillhör en levande Herre! Här nedanför kan du läsa om hur Jesus visste allt i förväg och talade med sina lärjungar om det.

Nästa gång när Jesus kommer till jorden, kommer Han inte som ett lamm som ska slaktas, utan som Kung och Domare! 


Fyrbåken blinkar:


Det är Jesus själv som talar i nedanstående Bibelverser.

(Markusevangeliet kapitel 8 vers 31)
Första förutsägelsen om Människosonens lidande
Därefter började Han undervisa dem och sade att Människosonen måste lida mycket och bli förkastad av de äldste och översteprästerna och de skriftlärda och bli dödad och uppstå efter tre dagar. 

(Markusevangeliet kapitel 9 vers 31) 
Andra förutsägelsen om Människosonens lidande
Människosonen skall överlämnas i människors händer och de kommer att döda Honom, och tre dagar efter sin död skall Han uppstå.

(Markusevangeliet kapitel 10 vers 33)
Tredje förutsägelsen om Människosonens lidande
Vi går nu upp till Jerusalem. Människosonen skall utlämnas åt översteprästerna och de skriftlärda, och de skall döma Honom till döden och utlämna Honom åt hedningarna, som skall göra narr av Honom och spotta på Honom, prygla Honom och döda Honom, och efter tre dagar skall Han uppstå.



2 kommentarer:

  1. Vad kan jag säga älskade Myrra : Amen och åter Amen...till ditt inlägg. / Kramar och Herrens välsignelse <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Tack för din hälsning kära vän. Nu går Påsken mot sin avslutning och nu kommer vardagen på nytt. Det har varit gott med en lång helg och nu ser vi fram emot värmen och försommaren som är på intåg!

      Önskar också dig Guds Välsignelse Annika och en fortsatt fin vecka! Kramar!

      Radera

Kommentar: