08 april, 2015

Tecken ska visa sig i solen och månen och stjärnorna...

Ett spännande tecken på natthimlen gick jag miste om på sent på Påskdagskvällen, men många andra såg det. I Göteborgsposten har de publicerat en bild av månen med ett kors bakom, där vittnen passade på att föreviga tecknet med kameran. Bakom månen syntes bilden av ett kors! Även om en del förklarar fenomenet med iskristaller, så brukar det bli en rund ring i de flesta fall, och inte ett kors! Hur som helst tycker jag att det var ett märkligt tecken, och på en så speciell dag, uppståndelsedagen - Påskdagen! 


"Tecken ska visa sig i solen och månen och stjärnorna...." det står i Lukas-Evangeliet kapitel 21 vers 25.....

Klicka på länken nedanför för att komma till Göteborgs Posten GP och se på  korset bakom månen.



Idag läser jag också en märklig artikel i Aftonbladet om att Jesus skulle ha haft barn och att Han aldrig skulle ha uppstått, att de ska ha funnit kvarlevorna m.m. Förvillelsen kommer att bli stor, det har vi fått veta av Jesus i förväg och satan som vill göra hela räddningsoperationen som Jesus gav oss via Golgata om intet, försöker på alla sätt nu i sista tiden att bedra med lögner och för att få oss på fall. Ända sedan tidens begynnelse har satan försökt att bedra människan. Redan i lustgården uppenbarade han sig den store lögnaren i skepnaden av en orm. Jesus säger att satan är en lögnare och att ingen sanning finns i honom, ja att han är själva lögnens fader!

En regel att alltid lita på är att om det inte stämmer med vad Bibeln säger - då är det lögn och ett verk av satan för att bedra oss!   Läs Fyrbåken blinkning i dag.


Fyrbåken blinkar:

 (Lukasevangeliet kapitel 10 verserna 17 - 22)

De sjuttiotvå kom glada tillbaka och sade: "Herre, till och med demonerna lyder oss när vi uttalar ditt namn". 
Han svarade: "Jag har sett satan slungas ner från himlen som en blixt. Ja, jag har gett er makt att trampa på ormar och skorpioner och att stå emot fiendens hela styrka, och ingenting skall skada er. Men gläd er inte över att andarna lyder er, utan gläd er över att era namn är upptecknade i himlen. 

I samma stund fylldes Han med jublande glädje genom den Heliga Anden och sade: "Jag prisar dig, Fader, himlens och jordens Herre, för att du har dolt detta för de lärda och kloka och uppenbarat det för dem som är som barn. Ja Fader, så har du bestämt. Allt har min Fader anförtrott åt mig. Ingen vet vem Sonen är, utan Fadern, och ingen vet vem Fadern är, utom Sonen och den som Sonen vill uppenbara det för". 


2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk bild!
    Jag visste inget om detta, förrän jag såg det här på Bloggen!
    AMEN till att Ordet i alla stycken är våra fötters lykta.
    Allt utanför det är inte i Sanning!
    Tack, KRAAAM och
    Herrens Välsignelse!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Det var roligt att du fick se bilden! Det är mycket som händer och många är alerta med kameran så också vi som missade det får se lite i efterhand. Jag brukar noga studera månen när det är stjärnklart, men detta missade jag.

      Ha en fin och härlig vecka! Värmen ska komma och det ska bli ljuvligt! Kraaaaam!

      Radera

Kommentar: