04 juni, 2015

Eufrat torkar ut - dammportarna i Ramadi stängda....

Jag skulle just gå till sängs när jag fick se en intressant och mycket allvarlig nyhet som kom in. Klockan är runt 02.00 natten mellan onsdag och torsdag, men jag måste bara dela detta med er. Jag tror inte att Aftonbladet som hade med nyheten, kopplar detta till Bibeln. Men själv undrar jag om inte detta är något som vi har väntat på skulle komma och som är en del i de tidstecken som Bibeln nämner om som ska hända i sista tiden?

Artikeln berättar om att Eufrat håller på att tömmas på vatten! IS, Islamiska staten har enligt artikeln   stängt dammportarna i Ramadi i västra Irak  som gör att vattnet torkar ut i floden Eufrat. Det gör att terroristerna kan avancera söderut, över floden säger artikeln. 

Bibeln berättar nämligen om hur Eufrat kommer att torka upp för att Israels fiender ska ta sig över den vägen. Bibeln talar också om ett 10-stats förbund som hör till denna skara och som kommer för att erövra Israel. De som nu bekämpar IS i Mellanöstern är ett förbund av 10 stater, som slagit sig samman. Vi får återkomma till detta och hoppas att fler nyheter följer.
Här nedanför får du länken till artikeln som du kan läsa i Aftonbladet.



2 kommentarer:

  1. Mycket intressant!
    Vi lever i en tid då vi ser det profetiska Ordet går i fullbordan...
    Visst är det spännande att följa utveckligen och skrämmande att så många människor fjärmar sig från Herren Jesus.
    Men vi får fortsätta Trons goda kamp och verka där vi är satta att vara, var och en av oss.
    Herrens Välsignelse över dig, kära Myrra och STOOOR KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, amen! Jag tror att många läser fast de inte kommenterar, och kanske kan vi få göra en liten skillnad, så ett litet ord här och ett där. Peka på saker som händer i vår tid och berätta lite om vad Bibeln säger ska komma.

      I dag läste jag en artikel i Aftonbladet om vad en professor som också var freds och konfliktforskare berättade om den tid som nu inne är. Han berättade att tredje världskriget redan har startat men att vi inte märker det eftersom det sker så smygande, via Islamiska Staten. Tiden kommer att utvisa mer.

      Önskar Guds välsignelse tillbaka och en härlig ny vecka! Stor kram tillbaka!

      Radera

Kommentar: