18 juni, 2015

Huvudleverantören stänger...


Jag har länge funderat på varför det inte har fyllts på i lagerhyllorna hos vår leverantör i Israel. När dom har tomma hyllor så får ju vi också tomma hyllor. Men igår fick jag besked när jag återigen frågade när de får hem de varor som vi väntar på, att de stänger företaget men kommer eventuellt att återöppna senare, men då meddelar de oss direkt. 

Alla de kunder som tålmodigt har väntat på sina varor har vi skickat e-postmeddelande till att varorna inte kommer hem inom överskådlig tid. Visst finns det fler leverantörer men de har mycket högre priser än vår leverantör hade och det skulle sluta med alldeles för höga slutpriser för våra kunder. För innan varorna är hemma hos oss i Sverige så har det tillkommit flera nya kostnader, som tullavgifter och frakter m.m. Tullavgifterna är höga och när produkterna går över gränsen till Sverige så har de redan fått ett påslag på 25 % i tullkostnader. Så det är viktigt att ha en bra leverantör med bra produkter och humana priser.

För tillfället har vi också problem med telefonin. Den smartaste bland smartphoner som de lovade för två år sedan, lade av efter två år. Det var inte vidare smart gjort och mitt förtroende sjönk som en sten, när jag hörde vad supporten och försäljaren sa. "Mobilerna är som små datorer och när de blir två år så är de redan för gamla, de slits väldigt fort"!


Nu har jag i alla fall en ny, som tyvärr strålar för kraftigt trots att det var mitt högsta krav till försäljaren, en mobil med ett lågt SAR-värde. Så nu blir det till att skicka den tillbaka och invänta nästa smarta smartphone.

Fyrbåken blinkar:

(Efesierbrevet kapitel 2 vers 8)

Ty av Nåd är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det.

10 kommentarer:

  1. Tråkigt när det blir så, Myrra!
    Men det är ju inget man kan påverka...
    Önskar dig en Välsignad midsommarhelg!
    KRAAAM!!! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Nej, det är som du säger, inget man kan påverka. Vi ber Gud att öppna nya vägar. Jag tror det är en mening med de stigar som Herren för oss fram på, så det är bara att trampa vidare fram på vägen. Huvudsaken att man är säker på att Herren går på samma väg så man inte tar fel i korsvägarna och smiter före Gud eller blir efter Honom. Bäst att hålla sig tätt intill.

      En riktigt stor kram tillbaka med en önskan till er om en ljuvlig midsommarhelg!

      Radera
  2. Visst är det lätt att både skriva och säga men faktum kvarstår, För den som älskar gud samverkar allt till det bästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bert
      Ja, Amen till det! Det är en sån tröst och styrka i att bli påmind om det så tack för din uppmuntran! Så är det ju, även om man tycker att saker kör ihop sig ibland, att Guds ord består. Det står över allt annat och när vi tänker på och hämtar tröst ur Bibeln, så känns det varmt och gott i hjärtat, för vi vet att det vi läser är sanning.

      Du får ha en god och trevlig Midsommarhelg Bert!

      Radera
  3. OJ vilket strul du får kämpa med. Hoppas det blir bra i slutändan. Önskar dej en trevlig midsommar min vän..Jag mejlar dej till veckan..
    Kram / Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja det blir lätt så att flera saker kör ihop sig samtidigt, som att rullar en sten ner på vägen så kommer snart en till nedrullande. Ibland kan det bli ett helt stenröse på vägen. Men vi går vidare och det bästa av allt är att det är glädje efter vägen, tacksamhet och välsignelse. Tack Jesus för att du aldrig lämnar oss ensamma utan att du alltid vet om allt vi möter, både glädjeämnen och svårigheter känner du.

      En härlig Midsommar också till er uppe i norr! Stor kram till dig!

      Radera
  4. Kära Myrra <3 Satan är vred och motarbetar oss. Ty han vet att tiden är kort. Kommer dag, kommer också råd. Ha tålamod så fixar vår Herre detta. Kramar och välsignelser till en fin midsommarhelg.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja, det är så tydligt att det stämmer det du säger. Den lede fienden vet att hans tid snart är ute och gör allt för att sätta krokben för de som har tagit emot Jesus i sitt hjärta. Tack för din uppmuntran kära Annika!

      Ha det gott och en riktigt fin Midsommarhelg! Många kramar!

      Radera
  5. fin bild tycker jag i alla fall, med blommor och natur där

    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Tack, det var roligt att du tyckte om bilden. Jag minns så väl när jag tog den. Det var vid en paus på väg till Öland. En härlig försommardag när hela Ölandssemestern låg framför och jag var så lycklig. En del skulle nog kalla detta för ogräs, men jag tyckte att blommorna var så vackra där lyste hoppfullt i det höga gräset.
      Nu är det redan mitten av sommaren - Midsommar. Vi får passa på att njuta av den Andreas, snart är den över för den här gången.

      Jag önskar dig en riktigt fin Midsommarhelg, trots att kanske också du har regn och rusk, som det är här i Värmland. Men vi får ta det som det är och göra det bästa av situationen. Allt gott!

      Radera

Kommentar: