31 oktober, 2015

Dödskallekometen kommer i dag...

Den här helgen firar många Halloween, men också i rymden ser det ut som om den högtiden sätter sin stämpel. NASA skriver på sin hemsida att kometen 2015 TB145 kommer att passera jorden den här helgen och ganska passande så har den en slående likhet med en dödskalle!

Kometen, 600 meter i diameter, omtalas som en "död komet". Forskarna anser att den har förbrukat reserverna av brännbart material så den inte längre har den karaktäristiska svansen. Den här kometen dök helt plötsligt upp på NASA:s instrument den 10 oktober och kommer att passera jorden lördags eftermiddag på ett avstånd ca 1,3 gånger avståndet till månen och håller en hastighet som är snabbare än något annat de sett. Ta en titt på hur den ser ut genom att klicka på länken här nedanför.





 Fyrbåkenbloggen och Fyrbåken bok och present önska er alla en fin och fridfull helg!



Fyrbåken blinkar:
 
(Johannesevangeliet kapitel 14 vers 1 - 3)
Det är Jesus som säger det här:
 
"Känn ingen oro. Tro på Gud och tro på mig. I min Faders hus finns många rum. Skulle jag annars säga att jag går bort för att bereda plats för er? Och om jag nu går bort och bereder plats för er, så skall jag komma tillbaka och hämta er till mig, för att  också ni skall vara  där jag är."



2 kommentarer:

  1. Ja det var längesen någon skrev här men här är jag.

    Nu undrar jag om du kan skaffa biblar på Arabiska det tror jag kommer att bli efterfrågan på dem på grund av alla som nu blir frälsta här och även de som redan är troende.

    MVH Bert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bert
      Tack för ditt tips, jag förstår din tanke med detta och jag tror också det behövs arabiska biblar. Jag ska ha din tanke i mitt minne och se vad jag kan göra. Böcker överhuvudtaget är svårt att sälja på Fyrbåken för de flesta vänder sig till de stora bokhandlarna så vi kan bara ha ett väldigt litet sortiment. Men med tanke på alla nya människor som kommer till vårt land så vore det en jättebra idé. Tack än en gång för jättebra tips Bert!
      En fortsatt fin och välsignad vecka önskar jag dig!

      Radera

Kommentar: