18 november, 2015

Var vaksam på chippmärkningens framfart...

Här nedanför följer ett kort utdrag med fri översättning av en artikel som du själv kan läsa i sin helhet om du vill. Du kommer till den genom att klicka på länken här nedanför. (Engelska)

(Källa:  International Business Times, UK. Artikeln var skriven redan januari 2015 men är lika användbar och nyttig att läsa idag.)

Arbetare på det svenska teknikföretaget Epicenter har mikrochipp inplanterat i sina händer. Upp till 400 medlemmar av Stockholms Epicenter kommer att få möjlighet att få det högst kontroversiella RFID-chippet inplanterat i sina kroppar.
Chippet som har storleken av ett riskorn, lagrar personlig säkerhetsinformation, på liknande sätt som chippet i ett kreditkort. De gör det möjligt för människor att öppna dörrar och driva kopiatorer - och i framtiden göra utbetalningar - med bara ett svep med handen."Vi samverkar redan med tekniken hela tiden", säger Hannes Sjöblad, som är ansvarig för att implantera chips och har ett implantat som innehåller hans affärskorts-uppgifter. "Idag är det lite rörigt, vi behöver pinkoder och lösenord. Skulle det inte vara lätt att bara röra med handen"?
"Vi vill kunna förstå denna teknik innan stora företag och regeringen kommer till oss och säger att alla bör få bli chippade, t.ex. Skattemyndigheten-chipp, Googles eller Facebooks-chipp".

Slut på fritt utdrag från artikeln.


Min egen kommentar:
För min egen del kommer jag att hålla mig långt borta från allt vad betalningsmedel via handen heter. Kom ihåg att Bibeln varnar oss för att ta emot ett märke som betalningsmedel. Det här är viktigt och därför får Fyrbåken blinka ut vad Guds ord säger om märket i dag. 

Jag vill inte lägga till något eget eller dra ifrån något eget från vad Bibeln säger om detta, utan var och en får själv läsa och bilda sig sin egen uppfattning. Låt mig också få påminna om att ingen av oss vet hur detta märke kommer att se ut, om det är chippet eller om det är något annat. En del talar om tecken som finns på Isis armbindlar och panna, så vi vet inte exakt hur detta märke kommer att te sig, men vi vet att vi ska INTE ta emot något märke på handen eller pannan som ger oss möjlighet att köpa eller sälja. 

För min egen del skulle jag aldrig chansa utan jag säger ett bestämt NEJ TACK! Den som har förstånd ska kunna förstå sig på detta säger Bibeln och nu vädjar jag till dig att läsa Fyrbåkens blinkning här nedanför och så kan du själv läsa mer om det i Bibeln sedan.

Fyrbåken blinkar:

(Uppenbarelseboken kapitel 13 verserna 16 - 18)

Och det ser till att alla, höga och låga, rika och fattiga, fria och slavar, får ett märke på högra handen eller på pannan och att ingen kan köpa eller sälja utan att ha märket, odjurets namn eller talet för namnet. Här behövs vishet. Den som har förstånd skall tolka odjurets tal, ty det är en människas tal, och talet är 666.



6 kommentarer:

  1. Det är bättre att lida, svälta, plågas, och dö, istället för att ta detta märket.
    /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Ja, det är bättre! Det är så sant!

      Radera
  2. Tack för att du delger och varnar för detta så aktuella och viktiga ämne,
    Ellinor!
    Herrens Välsignelse! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja vi får vara vaksamma på alla håll och kanter nu. Fienden rustar med alla knep och finter för att bedra och ödelägga.
      Guds rika välsignelse önskar jag er tillbaka! Kram!

      Radera
  3. Snaran dras åt, sakta men säkert, av den onde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bjarne
      Ja, det går fort nu. Senast i dag, den 8 december, läste jag i en artikel att man tror att dagens moderna mobiler, s.k. smartphones kan komma att inom fem år ersättas av en "bärbar elektronisk assistent". Så tekniken går sannerligen snabbt framåt nu.
      Ha det gott!

      Radera

Kommentar: