15 november, 2015

Frankrike i sorg...



                                   Vi tänker på Frankrike...                                  


En oerhörd tragedi har drabbat Frankrike och ord blir för små att försöka förklara vad vi känner. Vi tänker på dem alla och ber Herren att Han som personligen känner alla, var och en vid namn, ska hjälpa dem igenom mörkret och ut i ljuset på nytt. 

Fyrbåken blinkar:

(Jesaja kapitel 54 vers 10)
Ja, om än bergen viker bort och höjderna vacklar, så skall min nåd inte vika ifrån dig och mitt fridsförbund inte vackla, säger Herren, din förbarmare.

2 kommentarer:

  1. Ja kära Myrra det är verkligen fruktansvärt vad som händer just nu. Nu är det verkligen hög tid att ropa till Gud om frälsning och räddning inför allt som ska komma Vi behöver alla Guds nåd för varje dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym
      Ja, så sant som du skriver! Varje dag märker vi hur fienden får ett allt större grepp om världen. Jesus själv sa ju när han lämnade jorden, att "nu kommer denna världens härskare, men han har ingen makt över mig". (Johannesevangeliet kapitel 14 vers 30.) Nu märker vi att denna världens härskare är i full gång med att sprida hat, fruktan, död, våld, lögner, ja han gör allt för att bedra och förvilla också oss som redan tror så att vi ska mista vår tro. Men tack och lov för Jesus som har lovat att komma tillbaka och ställa allt i ordning. Så gott att vi har detta hopp!

      Nu får vi fortsätta utan att ge upp eller att bli trötta och uppgivna, att berätta för andra om Jesus, vad Han har betytt för oss i våra liv och be mycket för de som ännu inte kommit till tro att de ska ta steget och börja tala med Jesus. "Närma er mig, så skall jag närma mig er" säger Han. Det är ett ord att lita på.

      Önskar dig en fortsatt fin vecka!

      Radera

Kommentar: