20 december, 2015

Redan fjärde Advent...



Nu är det redan fjärde Advent och Fyrbåkenbloggen önskar er alla en riktigt fin helg! Många förbereder för julen och del av oss har redan fått börja sin julledighet. 

Vi närmar oss den högtid som har Fridsfursten som huvudperson. Han kom som ett ljus i mörkret och så är det ännu idag - tillsammans med Jesus går vi aldrig ensamma i mörkret. Det kan upplevas mörkt i bland, men vid vår sida går Han som leder oss rätt igenom de mörka tunnlarna och ut i ljuset igen. 

Ibland kan det kanske kännas som om Han inte finns där. Många frågar sig ibland: "Jesus, var är du? Har du lämnat mig"? Djävulen vill inget hellre än att få oss att tro detta, för då är det lättare för honom att få oss att ge upp vår tro. När de tankarna kommer så behöver vi påminna oss om vad Guds eget ord, Bibeln säger. "Gud själv har sagt: Jag skall aldrig överge dig" (Hebreerbrevet 13:5). Det är ett ord att lita på! Lägg märke till ordet ALDRIG! 

Men varför är Han så tyst? Varför talar Han inte till mig? Frågorna är många. Läs Fyrbåkens blinkning i dag och låt orden trösta dig.





Fyrbåken blinkar:


 (Sefanja kapitel 3 vers 17)

HERREN, din Gud, bor i dig, en Hjälte som kan frälsa. Han gläder sig över dig med lust, Han tiger stilla i sin kärlek, Han fröjdas över dig med jubel.


2 kommentarer:

  1. Tack för ditt inlägg och Fyrbåkens Välsignade blinkning!
    Jag önskar dig en riktigt God och Välsignad Julhögtid!
    KRAAAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Tusen tack ska du ha! Detsamma önskar jag tillbaka till dig och din familj!
      Kram till dig min vän!

      Radera

Kommentar: