01 augusti, 2016

Drönare "flygbombar" med Biblar...

Livets ord ”flygbombar” IS-områden med biblar

IS-områden i Irak kommer att "flygbombas" med små elektroniska enheter, laddade med både biblar på enkel arabiska och information om hur man lär känna Jesus. Bakom satsningen står bland annat svenska Livets ord. 
Klicka på länken nedanför och läs mer! (Svenska)

Flygbombning med Biblar!


Fyrbåken blinkar:

(Johannesevangeliet kapitel 3 vers 16)


Så älskade Gud världen, att Han gav den sin ende Son, för att de som som tror på Honom inte skall gå under utan ha evigt liv!

4 kommentarer:

  1. Hej kära Ellinor.
    Fantastiskt att höra. Ja Herren ger många ideer för att nåt ut med ordet.
    Jag kommer ihåg för några år sen då skickade /du vet vem/ bibeldelar med ballonger när vinden låg rätt rakt in i Nordkorea. Det har säkert burit god frukt
    Med förhoppning och bön att du mår bättre
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så sant! Idéerna är många och uppfinningsrikedomen stor! Jag tror att mycket sådant bär god frukt. Det har till och med kommit vittnesbörd om att någon har funnit en bit av ett blad utrivet från en Bibel, denne person läste verserna och blev så hungrig på mer. Han lyckades få tag på en Bibel och idag är han härligt frälst och räddad. Men det vittnesbördet tror jag kom från ett fängelse här i Sverige. Himlen jublar för varje nytt namn som blir inskrivet i Livets Bok.
      Tack jag mår bättre på så sätt att all värk som plågat mig i så många år när jag ligger eller sitter, alltså i "viloläge" nu är borta. Nu gör det endast ont vid belastning och jag är så tacksam för att all den värk som plågat mig så mycket och som gjort att jag ofta fått sitta uppe hela nätterna är borta. Jag tror det är bönesvaret som kommer nu! Tack Jesus! Och tack till alla som bett för mig!
      Stor kram tillbaka! Fortsatt välsignad sommar!

      Radera
  2. SKICKADE BIBELDELAR SKULLE DET VARA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Ja det var helt okej! :-)
      Kram!

      Radera

Kommentar: