21 november, 2016

På himlen över Jerusalem...


I skyn över Jerusalem bildades molnen till en stor ring och trumpet stötar hördes. Detta hände enligt artikeln den 1 oktober i år, 2016. Mycket märkligt händer nu och du får själv bedöma vad du tror om detta. Klicka igång videon här ovan och förundras!

Fyrbåken blinkar:


(Jesaja kapitel 51 verserna 11 - 19)

Ja, Herrens frälsta skall vända tillbaka och komma till Sion med jubel. Evig glädje skall kröna deras huvuden, fröjd och glädje skall de få, sorg och suckan skall fly bort.

Jag, jag är den som tröstar er. Vem är då du, att du fruktar för dödliga människor, för människobarn, som blir som torrt gräs?

Och därvid glömmer du Herren, som har skapat dig, honom som har spänt ut himmelen och lagt jordens grund. Ja, ständigt, dagen igenom, förskräcks du för förtryckarens vrede, som om han just stod redo att fördärva. Men vad blir väl av förtryckarens vrede?

Snart skall den fjättrade lösas ur sitt tvång. Han skall inte dö och utlämnas åt graven, ej heller skall han lida brist på bröd.

Ty jag är Herren, din Gud, han som rör upp havet, så att dess böljor brusar, han vilkens namn är Herren Sebaot.

Och jag har lagt min ord i din mun och övertäckt dig med min hands skugga, för att plantera en himmel och grunda en jord, och för att säga till Sion: Du är mitt folk.

2 kommentarer:

  1. Väldigt märkligt!!!!! Fantastiskt vilka löften Herren har gett till Israel.
    Han håller sin hand över landet och alla Hans löften ska gå i fullbordan.
    Jag läste ikväll att det brinner i Israel och att ca 60000 människor har fått evakueras. Vad ska bli av detta. Må Herren stoppa den branden på ett ögonblick så människor får se att Gud är Israels beskyddare
    Kram till dej kära Myrra.Tänker mycket på dej/ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym
      Ja Amen till det. Alla Hans löften ska gå i fullbordan. Angående branden så blev jag så ledsen över hur Sverige som vanligt särbehandlar Israel på ett mycket negativt sätt. Dessa bränder som härjade över hela Israel, gjorde att flera länder hjälpte till att skicka stora plan som skulle vattenbomba och de sände soldater. Både Ryssland och USA och flera länder i Mellanöstern hjälpte till. Men Sverige bemödade sig inte ens att nämna om det i sina nyhetssändningar. Kanske har de gjort det efter alla påtryckningar från bestörta människor, men innan dess fanns ingenting att läsa eller lyssna till om denna stora nyhet. En skam är det och man skäms över sitt lands styrande.
      Jag sänder den stor kram tillbaka och önskar en välsignad och fin Advent.

      Radera

Kommentar: