31 december, 2016

Gott Nytt År...

Välsignat Gott Nytt År

önskar vi på 

Fyrbåken bok och present, och Fyrbåkenbloggen!

 


Tack för det gångna året! Tack för alla kommentarer och för alla besök i Fyrbåkenbloggen! Många har berättat att de besöker Fyrbåkenbloggen och läser, men att de inte brukar kommentera. Och även om vi tycker att det är roligt med kommentarer så är det viktigaste att ni kommer på besök till Bloggen och läser och tar del av det som vi vill dela med er.

Vi återkommer inom kort med speciell information angående Fyrbåken bok och presents nya funktioner i butiken. Vi har flyttat till en ny webbshops-leverantör, så nu är butiken mobilanpassad för att göra den mer lättanvänd för alla de kunder som oftast brukar använda sina mobiler när de handlar online. 
Nu önskar jag er alla ett riktigt Gott Slut på det gamla året och ett fantastiskt gott nytt år 2017! Jag lyssnade på en Nyårshälsning från Evangelist Reinhard Bonnke, en stor man som vunnit miljoner människor för himmelriket på sina Evangelistresor runt om i världen. Han uppmanade oss i en live-sändning hemifrån sitt vardagsrum i Florida, att vi inte skulle gå över in i det nya året, med sådant som förstör för både oss själva och för andra. Han uppmanade oss att lägga bort alla bittra tankar och allt gammalt skräp som ligger och pyr på insidan och kanske hindrar oss att kunna ta emot Guds välsignelser. 

Jag håller fullständigt med honom för går vi omkring med agg, eller instängd ilska, avundsjuka, svartsjuka, hämndbegär, lögner, missunnsamhet, egoism eller andra synder som bara vi själva vet om, och allt liknande sådant som jag har här har räknat upp, så kan det bli ett hinder både för oss själva och för andra att kunna nå det goda som vår kärleksfulla Far vill ge till oss. Så vi kastar allt detta negativa överbord innan vi går in i det nya året 2017. Sådant som bara har hindrat vår färd framåt. Tänk på hur ett fartyg får göra när de håller på att gå under. De måste slänga överbord mycket av sin barlast som hindrar dem från att säkert komma vidare framåt. Vi knäpper våra händer och ber Gud om förlåtelse i Jesu namn, talar med Honom om detta, och går vidare lättade, med kastad barlast. För kommer vi till Jesus och ber Honom om förlåtelse av uppriktigt hjärta så har Han lovat att förlåta oss. När vi är förlåtna så blir den kommande vägsträckan på mycket lättare att vandra.


Fyrbåken blinkar:


(Psaltaren 121)


Jag lyfter mina ögon upp till bergen: varifrån skall min hjälp komma? Min hjälp kommer från Herren, som har gjort himmel och jord. 

Inte skall Han låta din fot vackla, inte slumrar Han som bevarar dig!

Nej, Han som bevarar Israel, Han slumrar inte, Han sover inte. Herren är den som bevarar dig, Herren är ditt skydd på  din högra sida. 

Solen skall inte skada dig om dagen, ej heller månen om natten. Herren skall bevara dig för allt ont, Han skall bevara din själ. Herren skall bevara din utgång och din ingång, från nu och till evig tid.


 

2 kommentarer:

  1. Ett riktigt Gott Nytt och rikt Välsignat År, önskas dig!
    Tack för allt du delar med dig av, kära Ellinor!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Tusen tack! Och en God Fortsättning till dig och din familj! Kramar tillbaka till dig!

      Radera

Kommentar: