13 april 2017

Skärtorsdag- den sista Påskmåltiden...



Om du vill hälsa på oss i vår kristna E-handelsbutik så kommer du dit genom att klicka på nedanstående länk:
https://www.fyrboken.se


Fyrbåken blinkar:

Lärjungarna var samlade tillsammans för den sista Påskmåltiden. (Det är med tanke på detta vi börjar vårt Påskfirande på Skärtorsdagen.)

(Matteusevangeliet kapitel 26 verserna 26 - 29)

Medan de åt tog Jesus ett bröd, och efter att ha läst tackbönen bröt Han det, gav åt sina lärjungar och sade: "Tag och ät, detta är min kropp. 
Och Han tog en bägare, och efter att ha tackat Gud gav Han den åt dem och sade: "Drick av den alla. Detta är mitt blod, förbundsblodet som blir utgjutet för många till syndernas förlåtelse. Jag säger er: nu kommer jag inte att dricka av det som vinstocken ger förrän den dag då jag dricker det nya vinet med er i min Faders rike."


Till dig som också vill ta nattvarden i kväll och vara tillsammans med andra kristna, men du kanske inte har möjlighet att vara med i någon kyrka, så har jag ett bra förslag. I kväll så sänder svenska Kanal 10 i Älmhult hela kvällen live. De börjar redan klockan 17 och håller på i direktsändning med korta avbrott för barnprogram och nyheter. Tillsammans med dem kan du fira nattvarden. Ta ett enkelt kex eller något bröd som är osyrat (o-jäst) och lite saft eller juice till det så kan du delta precis som om du vore med på plats. Jag brukar själv göra så eftersom jag på grund av sjukdom just nu inte kan vara med i kyrkan personligen, och det känns så gott att få göra det tillsammans med andra som tror på Jesus, Guds Son. Här nedanför lägger jag in TV-Tablån för Kanal 10 så ser du hur tiderna är. 


Och till sist för dig som inte har Kanal 10 som kanal på TV:n du kan se hela programmet i direktsändning via Webb-tv och dit kommer du om du klickar på nedanstående länk:


 Om du vill kan du också titta uppe i toppen på den här sidan, Fyrbåkenbloggen. Där ser du att det finns små knappar som går till olika kristna webb-kanaler och du kan se dem alla via datorn eller mobilen. Där står en knapp med "Kanal 10 Sverige" på så då är det bara att klicka där så kommer du direkt till Kanal 10. Jag tänkte att det kan vara bra att hänvisa också till den möjligheten för alla tänker inte på knapparna som finns högst upp. 
Så till sist önskar jag dig en fin kväll. Glöm inte att Påsken handlar om Honom som har har möjligheten att sätta oss fullständigt fria och ge oss ett evigt liv! Det enda som krävs är att du själv vill det och tar Hans framsträckta hand för att aldrig mer släppa taget om den!

Inga kommentarer: