10 juni 2017

Ombyggnad....



Om några dagar bygger jag om utseendet av Fyrbåkenbloggen. Högst upp i bloggen med den gröna skylten står det "Fyrbåkenbloggen" med stora röda bokstäver. Strax under ser du länkar som står med vit text på röd botten, (Himlen TV 7, Kanal 10 Norge, Kanal 10 Sverige, Radio 10, TBN USA och Vision Norge.) Om du vill ha kvar dessa länkar så spara dem, för de kommer att försvinna och ersättas av olika kategorier av produkter från Fyrbåken bok och present. 

Eftersom vi stänger själva E-handelsbutiken till Midsommar, så kommer den som vill att kunna beställa från vårt kvarvarande lager direkt från bloggen. Jag ska berätta mer om detta om några dagar när jag har byggt om bloggen så blir det enklare att förstå. 


Varför stänger vi då Fyrbåken bok och present? En del av er har nog säkert hört talas om bojkotten av Israeliska varor? Privatpersoner har varit mycket trofasta att handla som vanligt och har stöttat Israel utan att bry sig om någon bojkott. Men när däremot företag som tidigare har köpt stora kvantiter vid varje tillfälle har gått med i bojkotten och helt uteblivit, så har det blivit väldigt kännbart för vår lilla butik. Jag har kämpat länge i motvind för att kunna fortsätta att vara en förlängd arm mellan de kristna i Sverige och vårt älskade Israel, men nu går det inte längre, jag har uttömt allt möjligheter jag kan komma på.


Om man möter sådana här djupa svackor i försäljningen så måste man kunna möta nedgången genom att finna andra försäljnings-kanaler, t.ex. genom direktförsäljning och ta ut butiken på kristna konferenser, kyrkor, torg, eller på olika sätt finna andra möjligheter att nå de personer som fortfarande vill stötta Israel. Men eftersom jag själv drabbats av sjukdom, blodcirkulationen i benen fungerar inte vilket gör att jag inte kan gå obehindrat eller stå mer än mycket korta stunder, så är den möjligheten borta för tillfället. Men om jag finner en väg som är framkomlig för butiken längre fram så öppnar vi på nytt. Skulle bli så tacksam för dina förböner, både om hälsa och om en framkomlig väg för Fyrbåken bok och present.



Fyrbåken blinkar:



(Psaltaren 121 vers 1-3)

"Jag lyfter mina ögon upp till bergen: varifrån skall min hjälp komma? Min hjälp kommer från Herren, som har gjort himmel och jord. Inte skall Han låta din fot vackla, inte slumrar Han som bevarar dig".