31 december, 2017

Det gamla året går till ro...



Ja det gamla året går till ro, det är förbi, men något nytt kommer! Dessa ord får mig att tänka på orden från Bibeln, Guds Ord, som säger att  om en människa har tagit emot Jesus i sitt hjärta så sker något märkligt, ett stort under som kanske inte människan själv märker av direkt men Gud vet om det. Det står så här: 

"Den som är i Kristus är alltså en ny skapelse, det gamla är förbi, något nytt har kommit.!
Andra Korinthierbrevet kapitel 5 vers 17


Tänk på att du behöver inte gå till en kyrka ifall du tycker att det är ett för stort steg att ta i början. Prata med Jesus hemma i din ensamhet. Var säker på att Han hör dig! Det har vi Hans löften på i Bibeln. Det som sker när vi säger JA till Jesus är att vi vinner evigt liv. Bibeln säger att det blir STOR glädje i himlen över en enda syndare som vänder om och blir räddad. Ja, säger Jesus, det blir större glädje över en enda syndare som vänder om, än det blir över 99 rättfärdiga som ingen bättring behöver! 

Kan detta verkligen stämma kanske du tänker? Ja, jag lovar dig det, för säger Guds Ord detta så ÄR det sanning! Ingenting kan rubba Bibelns löften. Bibeln säger att "Den Sonen gör fri- han är verkligen fri"! Tänk på att Jesus sa:
 "Jag är VÄGEN, SANNINGEN och LIVET. Ingen kommer till Fadern utom genom mig". 
Johannesevangeliet kapitel 14 vers 6. 

Den som ÄR SANNINGEN, kan inte ljuga och Jesus själv sa att Han ÄR SANNINGEN! Alla Guds löften håller vad de lovar! Kanske blir år 2018 det år som du kommer att bestämma dig för att ta den hand som Jesus sträcker fram till dig och säga JA till Honom. Det kommer att bli det bästa beslut du någonsin tagit! Men det måste komma från hjärtat och innebära att vi vänder om från det gamla, till det nya. Vi är många, många som kan intyga att den dag vi gav vårt liv till Jesus, var det bästa beslut vi tagit i hela vårt liv!

Fyrbåkenbloggen tackar Er alla för året som gått och önskar Er ett 
Gott Slut på det gamla året och  ett Välsignat Gott Nytt År 2018! 

Ännu ett löfte kommer i Fyrbåkens blinkning. 

Fyrbåken blinkar:

(Jesaja kapitel 43 vers 19)

Se, jag vill göra något nytt. Redan nu visar det sig - märker ni det inte? Ja, jag skall göra en väg i öknen, och strömmar i ödemarken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: